Her kan du læse historien om en kabinescooter, som blev påkørt i siden af en personbil i fuld fart.

Historien viser, at selv når uheldet er ude, er du godt beskyttet i en kabinescooter.

 

I et lyskryds på Nørregade i Aarhus kørte en lille elektrisk minibil fra Bach kabinescooter over for grønt lys.

Til venstre i krydset kom en blå stationcar i fuld fart, som tog chancen og kørte over for rødt lys.

Den blå stationcar havde gasset op for at komme hurtigt over.

Den lille elektriske minibil var hurtig i optrækket. Den var allerede kommet ud i krydset, hvilket resulteret i, at den blå stationcar kørte med 50 km/t ind i venstre side af den røde kabinescooter af mærket Bach Delux 26. Sammenstødet var så voldsomt, at kabinescooteren blev skubbet flere meter hen over asfalten og væltet. Højre baghjul blev simpelthen revet af den lille kabinescooter med den store kraft, den blå stationcar havde på, da den ramte den.

 

Føreren af den elektriske kabinescooter slap heldigvis billigt. Takket være den kraftige stålramme, som beskyttede føreren under uheldet, kunne hun nøjes med små skrammer. Klik her for at læse meget mere om stålrammen, som fungerer på samme måde som et sikkerheds stålbur i en rally racerbil.

 

Her ser du køretøjets bagrude, som er sprunget ud. Køretøjet hænger helt til den ene side fordi hjulet er slået af.

 

Her har bulen ramt kabinescooteren i bunden af rammen, og faktisk ser det ikke så slemt ud på denne side, hvor den er ramt, fordi stålrammen har taget stødet.

 

Her på den anden side kan du se, hvordan køretøjet er blevet skubbet hen ad vejen, til baghjulets 4 bolter har givet efter, og hjulet er knækket af. 

 

Hjulet havnede et godt stykke fra påkørselsstedet, men førerhuset er intakt.

 

Skaden på stålrammen, som har taget stødet, da køretøjet væltede.

 

I dette gadekryds, i Aarhus, hvor bilen kørte over for rødt og stødte sammen med kabinescooteren, som hurtigt var ude i krydset, da det blev grønt for cyklister, lidt før det blev grønt for bilerne.

Det kan både være godt og skidt at være den hurtige i trafikken, alt efter hvordan de andre trafikanter overholder lysreguleringen.

 

Uheldet skete i vinteren 2018.

Føreren af kabinescooteren brugte mere tid på at forklare forsikringen, hvordan uheldet var sket og på bekymringer om dækningen af sin uindregistrede model, end hun brugte på at få udskiftet kabinescooteren med en ny 2019 indregistreret model til 2 personer. Du kan undgå sådanne hovedbrud ved at orientere dig i vores oversigt om regler, lovgivning og forsikring

Føreren havde slået hovedet og hånden efter uheldet, og hun var frisk relativt kort tid efter ulykken.

 

Gør et sikkert køb!

Book en prøvetur her.